Score van een adviseur die zelf de hypotheekleads belt
Zelf de leads bellen
In deze klantcase presenteren wij de resultaten van een adviseur die in de periode 01-02-19 t/m 31-07-2019 169 hypotheekleads heeft afgenomen. Deze adviseur kiest er bewust voor zelf de leads te bellen. Als adviseur heb je een heel ander type telefoongesprek met de lead dan wanneer je het bellen uitbesteedt aan een callcenter. Je kunt direct de diepte in, de lead telefonisch al concrete voorstellen doen en aanvoelen of er een klik is. In de tabel ziet u dat de adviseur 2,5 leads nodig heeft voor het maken van een fysieke afspraak met een lead. Op het moment van presenteren (01-10-2019) ligt de conversie van afspraak naar deal iets boven de 1 op 4.
De tabel ‘afspraaktraject’ laat zien dat nog niet alle resultaten op de gemaakte afspraken definitief zijn, waardoor het scoringspercentage verder zal oplopen. 17 van de 66 afspraken zijn deal geworden, dus 49 afspraken staan nog in het afspraaktraject. Een gedeelte daarvan heeft nog geen definitief resultaat.
CRM systeem en analyses
Ons CRM systeem helpt de adviseur maximale waarde uit de leads te halen. Daarnaast helpt het ons de scores op de leads realtime te volgen. Op de korte termijn helpt ons dit de kwaliteit van de leads te bewaken. Als wij een advertentiecampagne hebben gemaakt die kwalitatief minder goed leads oplevert, hebben wij dit heel snel in de gaten.
Leads personaliseren
Als wij over een langere periode de prestaties van een adviseur inzichtelijk hebben, zijn wij in staat de leads steeds verder te optimaliseren en te personaliseren.
Ons systeem geeft ons specifieke informatie over het profiel van de leads waar de adviseur succesvol op is. Zo zien wij onder andere in welke leeftijdscategorie en bij welk geslacht de adviseur het meest succesvol is. De tabellen ‘leeftijd’ en ‘geslacht’ laten van deze adviseur de score van lead naar afspraak zien. Dit zijn twee voorbeelden van inzichten die wij hebben. Wij kunnen echter veel meer analyses maken van lead naar afspraak en vervolgens van afspraak naar deal.
We gaan zelfs zo ver dat ons systeem ons exact laat zien wat de score van een adviseur is per advertentie, wervingskanaal en bijvoorbeeld ook per zoekwoord in Google. Vanwege de concurrentiegevoelige informatie tonen we hier verder geen gegevens van, maar hiertoe zijn wij wel bereid in een persoonlijk gesprek met onze accountmanager.
Wanneer wij van de adviseur precies weten waar hij of zij succesvol op scoort, kunnen wij hier in onze leadgeneratie rekening mee houden en zoveel mogelijk leads sturen waarvan we weten dat de conversie het hoogst is.
Wanneer u liever met uw eigen CRM systeem blijft werken, is het ook mogelijk uw leads te personaliseren. Wij bieden de mogelijkheid uw resultaten eenvoudig in te lezen in ons CRM systeem.
Verdienmodel van de adviseur
Voor 169 leads heeft de adviseur 169 x € 35 = € 5.915 betaald. Op dit moment zijn daar reeds 17 deals uit voortgekomen met een gemiddelde waarde van € 2.500 per deal. De adviseur heeft € 5.915 geïnvesteerd en daarmee nu al een omzet van € 42.500 gegenereerd.
Klantcases ongefilterde en gefilterde afspraken
Naast hypotheekleads kunt u bij ons ook ongefilterde of gefilterde hypotheekafspraken afnemen.
Meer informatie?
Bel voor direct contact naar 085 – 004 36 66 of laat in onderstaand formulier een bericht achter en wij bellen u zo spoedig mogelijk op.